Thursday, February 9, 2012

نگه داشتن زندانیان بی دفاع در معرض سوز شدید سرما - قزل حصار


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" نگه داشتن زندانیان بی دفاع زندان قزل حصار در معرض بارش برف وسرمای شدید چند درجه زیر صفر .
در طی ساعات روز زندانیان بی دفاع زندان قزل حصار را وادار به بیرون رفتن از سلولهای خود و رفتن به حیاط زندان می کنند.آنها ناچار هستند که ازساعت 07:30 صبح تا زمان ناهار و مجددا بعد از صرف ناهار در حیاط زندان بمانند.
زندانیان بی دفاع در سرمای شدید و چند درجه زیر صفر و بخصوص درزمانهای بارش برف و یا باران مجبورند بدون سر پناه در معرض برف و باران وسرمای شدید قرار گیرند. زندانیان فاقد لباس گرم هستند و در طی مدت زمانی که در حیاط زندان قرار دارند از سوز سرما به خود می پیچند.
حتی زندانیان سالخورده و بیمار و زندانیانی که قادر به راه رفتن نیستند اجازه ماندن در سلولهای خود را ندارند و ناچار هستند در سرمای چند درجه زیر صفر در معرض سوز شدید هوای سرد قرار گیرند.زندانی که سخت بیمارهستند و قادر به خروج از سلولهای خود نیستند توسط پاسداربندها از سلولهایشان خارج می کنند و به زیر 8 برده می شوند و در آنجا مورد ضرب و شتم قرا ر می دهند.پاسدار بندها همچنین برای تحقیر کردن زندانیان ،آنها را وادار به عریان شدن می کنند و باید در معرض دید سایر زندانیان قرار گیرند. این رفتار تحقیر آمیز و غیر انسانی بطور سیستماتیک در این زندان بکار برده می شود .
از طرفی دیگر وضعیت غذا به لحاظ کمی و کیفی در حد نامطلوب می باشد که زندانیان قادر به مصرف آن نیستند و باید با مبالغ چند برابر کنسرو ، بیسکویت و غیره را از فروشگاه زندان خریداری کنند.
زندانیان بیمار برای رفتن به بهداری زندان باید در نوبت چند هفته ای قرار گیرند و در صورتیکه نوبت آنها شود به آنها بدون معاینه قرصهای مسکن داده می شود.
ازدحام زندانیان به حدی زیاد می باشد که زندانیان در راهروها،راه پله ها و حتی در دستشویی ها ناچار به استراحت هستند.
وضعیت اسفناک و غیر انسانی در زندانهای ولی فقیه ، ارودگاه های مرگ تدریجی را در اذهان زنده می کند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،رفتارهای وحشیانه و غیر انسانی و ایجاد محدودیتها و شرایط غیر انسانی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اعزام هیئتی به زندانهای ولی فقیه علی خامنه ای جهت بررسی وضعیت اسفناک آنها می باشد

No comments: