Saturday, May 28, 2011

مشائی دلاور، امید مایی،

مشائی دلاور، امید مایی، *طنز*

پس از میر حسین که زندانی شد مشائی عزیز بجز تو هیچ امیدی نداریم تویی که دریچه هستی‌ رو به آزادی ایران، تو فقط توان مقابله با دیکتاتور را داری ما تمام توان خود را برای انتشار اخبار تو و دوستانت را میگذاریم ما همه با هم اخبار و بیانیه‌های زیبای تورا دنبال می‌کنیم و آرزو می‌کنیم که بالاترین سرا پا مشائی شود، ما میدانیم که به تو تهمت زدند و گفتند که با سحر و جادو این قدرت را بدست آوردی ولی‌ ما میدانیم که تو بجز قلبی صاف و نیتی پاک و پشتیبانی مردم چیزی نداری، ما دوستت داریم مشائی، تو تنها کسی‌ بودی که ایرانی‌ بودن مارا به یادمان اورد، و قول میدهیم که اگه کاندید ریاست جمهوری آینده شوی بتو رای بدهیم و تو رئیس جمهوری عزیز ما بشوی و با قدرت بیشتر با دیکتاتور مبارزه کنی‌، اصلا تو تا حالا کجا بودی پدر سوخته

Thursday, May 26, 2011

محسن رضای بیشرف

Karan Sadr

جناب محسن رضای ! کاش تو هم حمال بودی تا نان بازو خودت را میخوردی که نان بازو خوردن صد شرف دارد به دستمال بدست بودن و نان بیشرفی خوردن .آقای محسن رضای ،تو همان کسی‌ هستی‌ که در قبال کشته شدن فرزند مشأور اصلی‌ خود "محسن روح الامینی " سکوت کردی .چرا که باید ثابت میکردی که نوکری آقا را آرزو داری .آقای محسن رضای شیر حتی اگر در قفس باشد همان شیر است با همان ابهت و شجاعت اما سگ‌ بر طبق عادات دیرنه برای لقمه نانی ،پوزه به خاک می‌‌ساید و برای خوشایند ارباب خود وق وق می‌کند،

Sunday, May 22, 2011

سخنرانی خمینی که هرگز از صدا و سیما پخش نشد


.متن صحبتهای آیت الله به شرح‌ زیر است:
اگر ما از اول كه رژيم فاسد را شكستيم و اين سد بسيار فاسد را خراب كرديم، به طور انقلابي عمل كرده بوديم، قلم تمام مطبوعات را شكسته بوديم و تمام مجلات فاسد و مطبوعات فاسد را تعطيل كرده بوديم و روساي آنها را به محاكمه كشيده بوديم و حزب هاي فاسد را ممنوع اعلام كرده بوديم و روساي آنها را به سزاي خودشان رسانده بوديم و چوبه هاي دار را در ميدان هاي بزرگ برپا كرده بوديم و مفسدين و فاسدين را درو كرده بوديم، اين زحمت ها پيش نمي آمد. من از پيشگاه خداي متعال و از پيشگاه ملت عزيز عذر مي خواهم، خطاي خودمان را عذر مي خواهم. خطای خودمان را عذر میخواهم. ما مردم انقلابي نبوديم [این قسمت از فیلم حذف شده: دولت ما انقلابي نيست، ارتش ما انقلابي نيست، ژاندارمري ما انقلابي نيست، شهرباني ما انقلابي نيست، پاسداران ما هم انقلابي نيستند، من هم انقلابي نيستم.] اگر ما انقلابي بوديم، اجازه نمي داديم اينها اظهار وجود كنند. تمام احزاب را ممنوع اعلام مي كرديم ، تمام جبهه ها را ممنوع اعلام مي كرديم، يك حزب! و آن "حزب الله، حزب مستضعفين ! و من توبه مي كنم از اين اشتباهي كه كردم. و من اعلام مي كنم به اين قشرهاي فاسد در سرتاسر ايران كه اگر سر جاي خودشان ننشينند ما به طور انقلابي با آنها عمل مي كنيم.,,,

پایه‌های حکومت درحال فرو ریختن


پس اندکی‌ تامل در اتفاقات اخیر می‌توان دید که قدرت طلبی دو جناح خامنه‌ای و احمدی نژاد در مقابل هم قرار گرفته که تنها راه برون رفت از این تنگنا برای حکومت یا کنار آمدن ایندو قطب ویا تقابل و نابودی یکی‌ از این جناح‌ها می‌باشد در اینجا مختصری به شرح حال ایندو جناح می‌پردازیم و نتیجه را به خواننده واگذار می‌کنیم،

با توجه به پیشینه احمدی نژاد و گروه او می‌توان درک کرد که تا به اینک حیات این سیاست مدار در گرو مبارزه با جناح‌های دیگر بوده و همانطور که در انتخابات‌های گذشته با سیاست عوام فریبی و مبارزه با دشمنان اقتصادی از جمله رفسنجانی‌ و بالا دستی‌‌های خودش سعی‌ در بالا رفتن از پله‌های قدرت در حکومت میکرد، تا اینجا که در زمان حاضر تنها قدرت مافوق خود را رهبری میبیند از طرفی‌ حیات سیاسی خود را متصل به انجمن حجتیه و میثاق خود با این انجمن میداند، لازم به یاد آوریست که این انجمن همان اتاق فکر گروه و تیم احمدی نژاد است و پایبندی به این گروه احمدی نژاد را ملزم می‌دارد تا انتهای قدرت سیاسی خود از این میثاق دفاع کرده و تلویحا از مشائی حمایت کند.

در سوئ دیگر خامنه‌ای شخصیست که تا به اینک در هیچ موردی به علت روحیه رهبری از موضع خود کوتاه نیامده و می‌توان حس کرد که این فرد عقب نشینی حتا یک قدم را ضعف در موضع خود میداند، از طرف دیگر در سیاست وی استفاده از کوتوله‌های سیاسی همانند احمدی نژاد بسیار به چشم میخورد و او اهداف خود را با استفاده از مهره‌های سیاسی نزدیک به خود دنبال می‌کند ولی‌ در اکثر مورد این مهره‌ها پس از استفاده به زباله دانی انداخته میشوند

در حال حاضر هردو جناح از سیاست هم باخبر هستند و پیروزی هریک به معنی‌ شکست طرف مقابل و نابودی کامل است و هریک به ابزاری از قدرت و ثروت دسترسی‌ دارند از طرف دیگر کنار آمدن ایندو قطب بعید بنظر می‌رسد زیرا که هدفهای هردو کاملا در تضاد باهم می‌باشد

Thursday, May 19, 2011

دیگر‌بان

درباره «دیگر‌بان»

فضای رسانه‌ای در ایران طی سال‌های گذشته با محدودیت‌های بسیاری مواجه بوده است. براساس اعلام مقام‌های دولتی بیش از پنج میلیون سایت اینترنتی در این کشور مسدود شده و صد‌ها روزنامه و نشریه توقیف شده‌اند.

مقام‌های جمهوری اسلامی با آغاز اعتراض‌های سال ۱۳۸۸ نسبت به نتیجه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، جریان اطلاع‌رسانی آزاد برای رسانه‌های خارجی را نیز محدود کرده‌ و در عین حال هر روز دامنه این محدودیت‌ها را برای رسانه‌های مستقل داخلی افزایش می‌دهند. علاوه بر این، برخی رسانه‌های مستقل و منتقد، با اتهام‌های مختلف یا توقیف شده‌اند و یا تحت شرایطی سخت به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

در این میان از سال ۱۳۸۸ برای مقابله با آنچه «جنگ نرم» نامیده می‌شود، تلاش‌های گسترده‌ای در جهت تحدید گسترده رسانه‌های مستقل و انحراف افکار عمومی و مصادره اخبار به نفع جمهوری اسلامی آغاز شده است.

مهمترین استراتژی رسانه‌ای جمهوری اسلامی در برابر اطلاع‌رسانی آزاد، علاوه بر توقیف و سانسور، جعل، انکار، پنهان کردن و وارونه جلوه دادن بسیاری واقعیات موجود است.

مقام‌های حکومت ایران در این مدت همچنین تلاش‌های بسیاری برای ورود وفاداران خود به عرصه رسانه‌ها به خصوص اینترنت آغاز کرده‌اند. به عنوان نمونه طی یک ‌سال گذشته بیش از ده‌ها سایت و صد‌ها وبلاگ محافظه‌کار با حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم دولت آغاز به کار کرده‌اند.

این رسانه‌ها وظیفه دارند به هر شکل ممکن با گزارش‌ها و اخبار رسانه‌های مستقل و آزاد درباره وضعیت مردم ایران و شرایط داخلی کشور مبارزه کنند.

راهبرد اصلی این سایت‌ها و وبلاگ‌ها تولید گزارش‌ها و اخبار جهت‌دار و ترویج شایعه و حملات گسترده علیه رهبران مخالف دولت، اقلیت‌های قومی و مذهبی و دانشجویان و بسیاری از فعالان مدنی و سیاسی است.

مهمترین اقدامات این رسانه‌های رسمی و غیر رسمی «دروغ‌پراکنی»، «برچسب زنی»، «ارعاب»، «کلی‌گویی»، «مبالغه»، «ایجاد تفرقه و تضاد»، «شایعه پراکنی» و «فریب» است.

ترویج دروغ و شایعه از سوی بسیاری از این رسانه‌ها و وبلاگ‌ها در یک سال گذشته به حدی بوده که تشخیص درستی و نادرستی آن برای بسیاری از مخاطبان اگر نه غیرممکن، دست‌کم بسیار مشکل بوده است.

علاوه بر این‌ها، جمهوری اسلامی در فضای مجازی با پنج راهبرد «سایت سازی»، «جعل خبر»، «هک»، «فیلترینگ» و «تاثیرگذاری در شبکه‌های اجتماعی» تلاش می‌کند ابتکار عمل را از رسانه‌های آزاد و مستقل بگیرد.

در چنین شرایطی به نظر می‌رسد رصد، تجزیه و تحلیل و بررسی روزانه سایت‌ها و وبلاگ‌های محافظه‌کار که تعداد آنها هم کم نیست، یکی از ضروری‌ترین و تازه‌ترین محور‌های کار رسانه‌ای در ایران امروز باشد.

وب‌سایت «دیگربان» با هدف نقد و بررسی اخبار، گزارش‌ها، گفتگو‌ها، مقالات، عکس‌ها و ویدئو‌های سایت‌ها و وبلاگ‌های محافظه‌کار فعالیت خود را از اول ژانویه سال ۲۰۱۱ (۱۱ دی ماه سال ۱۳۸۹) آغاز کرده است.

اهداف «دیگربان»

۱- تحلیل و بررسی روزانه اخبار، گزارش‌ها، مقالات، یادداشت‌ها و عکس‌های سایت‌ها و وبلاگ‌های محافظه‌کار (طرفدار یا منتقد دولت).

۲- جستجو و بازنویسی اخبار مهم حکومتی که به طور غیر رسمی در برخی سایت‌ها و وبلاگ‌های محافظه‌کار منتشر می‌شود.

۳- بررسی اخبار و گزارش‌های غیر واقعی که علیه فعالان سیاسی و مدنی در این سایت‌ها و وبلاگ‌های محافظه‌کار منتشر می‌شود.

۴- بررسی مهمترین و اصلی‌ترین اظهارات مسئولان حکومتی در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برپایه خبر‌های مرتبط.

۵- تلاش برای شناخت و معرفی منظومه فکری نسل جدید مذهبی در حوزه‌های علمیه، پایگاه‌های بسیج، مدارس، دانشگاه‌ها و هیات‌های مذهبی.

۶- تلاش برای شفاف‌سازی فضای رسانه‌ای با تجزیه و تحلیل اخبار غیر واقعی که با هدف انحراف افکار عمومی منتشر می‌شود.

۷- تشریح جریان‌سازی‌های خبری با اهداف خاص سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی از سوی حاکمیت و دولت با استفاده از اصل روزنامه‌نگاری کاوش‌گرانه در قالب خبر، گزارش و تحلیل سیاسی.

منشور «دیگر‌بان»

۱- به مثابه کاوشگری مستقل به بررسی سایت‌ها و وبلاگ‌های محافظه‌کاران می‌پردازد.

۲- در تجزیه و تحلیل محتوای سایت‌ها و وبلاگ‌ها تلاش می‌کند از مسیر انصاف خارج نشود.

۳-توهین و افترا به جریان‌ها و افراد را خط قرمز خود می‌داند.

۴- نقد فنی نحوه نگارش سایت‌ها و وبلاگ‌ها را در دستور کار ندارد.

۵- هرچند مستقل است، اما در نقد‌ها و بررسی‌ها طرفدار اخلاق و شرافت انسانی و رسانه‌ای است.

ازدواج با محارم در ديانت بهائي

ازدواج با محارم در ديانت بهائي مانند شريعت اسلام ممنوع است و علاوه بر آن براي حفظ سلامت نسل توصيه شده كه ازدواج بين فاميل نزديك مثل پسر عمو و دختر عمو هم صورت نگيرد
آنچه در اين مورد شنيده ايد تبليغات بي شرمانه بهائي ستيزان است كه به هر افترا و خباثتي براي رسيدن به اهدافشان متوسل ميشوند

Tuesday, May 17, 2011

آموزش vpn server



سیستم های مورد نیاز برای این آموزش :

  • Windows Server 2003 Enterprise Edition
  • Routing and Remote Access RRAS
  • Domain Controller OR Windows Management User Account

اتصال یک VPN در 4 مرحله انجام می شود :

مرحله اول : VPN Connection

این مرحله در کامپیوتر کلاینت ها انجام می گیرد و همان ساختن کانکشن اتصال VPN ها است . در این مرحله کاربر با دریافت مشخصات از مدیر شبکه , ( یا صاحب سرور ) آنها را در کانکشن خود ذخیره کرده و سپس متصل می شود . این مشخصات

عبارتند از :

  • Connection Mode : که شامل L2TP برای اتصالات امنیتی و نیاز به نصب Certification Server و خرید یک مجوز نیز میباشید و PPTP برای اتصالات عمومی , است .
  • Authentication Type : نوع رمزگذاروی کلمات عبور است که شامل : PAP , CHAP , MSCHAP , MSCHAP2 است .
  • Authentication Data : اطلاعات مربوط به اتصال به سرور شامل : IP address , Username , Paswword

پس از دریافت و تنظیم این اطلاعات شما می توانید دکمه اتصال را فشار دهید .

مرحله دوم : Authentication

این مرحله کاملا منطقی (Logical) بوده و چیزی برای نمایش به کاربر وجود ندارد . با این حال پس از ارسال اطلاعات از کاربر سرور آنها را دریافت کرده و پس از کنترل Authentication Type , آنها را برای تایید صلاحیت به یکی از دو محل زیر

ارسال می کند :

  • Windows User Configuration یا Active Directory User Configuration
  • Radius Server با معنی نرم افزار های اکانتینگ مانند NTTAC+

مرحله سوم : Authorization

پس از ارسال اطلاعات نرم افزار مربوطه ( حال ویندوز یا اکانتینگ ها ) صحت این اطلاعات را تایید می کند و یا رد می کند و سپس آنرا به کاربر باز می گرداند . (البته در مدل واقعی این مراحل به نوعی باز می گردد که به صورت خلاصه اینجا مطرح شد . )

پس از تایید نام کاربری و کلمه عبور , این اتصال وارد مرحله چهارم می شود .

مرحله چهارم : Connection To Network

در این مرحله تونل VPN شکل گرفته و کاربران قادر به ارسال اطلاعات هستند .

چرا دانستن مراحل مهم هستند !؟

در علم روز شبکه , شما هیچگاه بدون دانستن اطلاعات منطقی و تئوری قادر به درک شبکه نیستید و در نتیجه نمی توانید آنها را در واقعیت پیاده سازی کنید . اما به صورت کلی دانستن مراحل تئوری شمارا در رفع اشکال توانا می کند .


حال با هم همه مراحل تئوری را به صورت عملی پیاده سازی می کنیم . ابتدا بهتر است با نرم افزار قدرتمند Routing and Remote Access ویندوز 2003 سرور آشنا شویم .

شما می توانید از مسیر : Start -> Administrative Tools -> Routing and Remote Access را انتخاب کنید و با پنجره این چنینی برخورد خواهید کرد :

شاید در اولین نگاه پنجره ای که هیچ چیز ندارد خیلی عجیب باشد . اما خب نگران نباشد . با کلیک راست بر روی نام سرور که در اینجا

VIKI-4T5HVLKRHU نام دارد و علامت STOP روی آیکن آن قرار گرفته , شما منوی اصلی RRASرا مشاهده خواهید کرد .

حال با کلیک بر روی Configure and Enable Routing and Remote Access شما شاهد اولین صفحه ویزاد RRAS خواهید بود .

پس از رد کردن صفحه Welcome Wizard , شما به صفحه ای میرسید که مطابق شکل بالا است . در این بخش شما قادر هستید تا تعیین کنید RRAS شما برای چه چیزی تنظیم شود .

این Wizard تقریبا 95% مراحل تنظیم یک سرور را انجام می دهد اما بازهم ریزه کاری های زیادی هستند که بدون آنها خبری از اجرای سرویس ها نیست .

دراین شکل شما پنج انتخاب دارید که هر کدام برای مصارفی تعیین شده و اما موردی که ما نیاز داریم همان گزینه اول یعنی Remote access می باشد . پس کلید Next را برای ورود به مرحله بعد بزنید .

در مرحله بعد شما می بایست نحوه اتصال کاربران را تعیین کنید که شما دو انتخاب دارید :

  • VPN : برای اتصال کاربران به صورت VPN ( از طریق اینترنت یا شبکه داخلی )
  • Dial Up : اتصال کاربران از طریقی شماره گیری مودم ها و خط تلفن . که در این روش شما باید یک بانک مودم داشته باشید تا بتوانید کاربران بیشتری را متصل کنید .

گزینه VPN را انتخاب کرده و سپس کلید NEXT را بزنید .

در این بخش شما باید کارت شبکه ای را انتخاب کنید تا کاربران به آن متصل شوند . به عبارت ساده تر کارت شبکه را مشخص می کنید که قادر به پاسخ دهی VPN است .

در حال حاضر من کارت شبکه ای را با عنوان Local Area Connection با آدرس ای پی192.168.100.11 انتخاب کردم . این به این معنی است که کاربران باید به این ای پی جهت استفاده از VPN متصل شوند .

گزینه Enable Security on the selected interface by setting up static up static packet filterیک فیلترینگ خوب و نسبتا قدرتمند است که توسط خود RRAS انجام می شود . اما چون موضوع بحث ما نیست مطمئن شوید آن تیک ندارد . سپس کلید Next را بزنید .

در این مرحله شما باید نحوه IP دهی به کاربران را مشخص کنید . وقتی اتصال یک VPNبرقرار می شود از این پس دو طرف تونل باید با یک IP مجزا با هم ارتباط داشته باشند . شما در این پنجره می توانید مشخص کنید که IP ها را از طریق DHCP دریافت کند و یا به صورت دستی خودتان در همین RRAS مشخص می کنید .

گزینه From a specified range of addresses را انتخاب کرده و کلید next را بزنید .

در این مرحله شما با زدن کلید New پنجره تنظیمات IP را مشاهده می کنید ( پنجره کوچک ) .

در این پنجره شما یک رنج ای پی را مشخص می کنید که می تواند هر چیزی باشد . من به صورت مثال 100.101.1.1 تا 100.101.1.230 را مشخص کردم که تعداد 229 عدد کلاینت را به صورت همزمان پشتیانی می کند . دقت کنید که ای پی اول را همیشه خود سرور برمیدارد .

حال بازدن دکمه OK و سپس Next وارد مرحله بعدی می شویم .

این مرحله شما باید مشخص کنید که نام های کاربری و کلمات عبور در کجا مورد بررسی قرار خواهند گرفت . ( مرحله Authorization در بحث های تئوری را به یاد آورید ) . چون بحثRADIUS در این مقاله مورد بررسی قرار نمی گیرد با انتخاب همان گزینه اول وارد مرحله بعد می شویم .

در پنجره پایانی گزاری از وضعیت راه اندازی RRAS به شما داده و شما سپس کلید Finish را بزنید تا RRAS تنظمیات را اعمال کنید و شما با صفحه ای اینچنینی مواجه شوید :

حال به تشریح بخش های مختلف و مورد نیاز RRAS می پردازیم :

1. Ports : پورت ها را میشه به عنوان یک کارگر در نظر گرفت که از ابتدای اتصال تا پایان آن همراه شما خواهد بود . پورت یک واسطه هست که که اگر تمام آنها مشغول باشد شما نمی توانید به VPN Server متصل شوید . به صورت پیش فرض 128 پورتPPTP و 128 پورت L2TP وجود دارد که شما می توانید با کلیک راست بر روی پورت از منوی RRAS و انتخاب گزینه Properties می توانید آنها را کم و زیاد کنید .

همچنین با دو بار کلیک بر روی پورت ها شما وارد این صفحه می شوید :

در این بخش شما قادر خواهید بود تا گزارشات کاملی را از پورت فعال ببینید . مانند میزان انتقال اطلاعات و زمان اتصال و ... همچنین شما قادر هستید تا کاربر مورد نظر را Disconnectکنید .

2. Remote Access client : شما در این بخش قادر خواهید بود تا کاربرانی که به سرور متصل شدند را به صورت لیست و مرت ببینید. همچنین در این بخش به شما خواهد گفت که هر کاربر ( بر اساس نام کاربری ) به کدام پورت و چه مدت زمان متصل شده .

3. IP Routing : خود به صورت کامل مربوط به تنظیمات روتر هست . شما در این قسمت باید کاربران VPN را به سمت اینترنت هدایت نماید . که نیازی به تنظیم آن برای این دوره مقدماتی نیست .

نکته مهم اینکه شما می بایست اکانت های کاربران را در خود ویندوز بسازید که از طریق آدرس زیر قابل دستیابی است :

My Computer(Right Click) -> Mange -> Local Users and Groups-> Users

در حال حاضر VPN SERVER شما با مشخصات زیر آماده سرویس دهی می باشد :

Server IP = 192.168.100.11

Authentication TYPE = PAP , CHAP , MSCHAP

Connection Mode = PPTP

حال از سرور خود لذت ببرید .


http://persian-learn.ir با تلاش دوست عزیز شهرام بامداد ماچیانی

یادداشت شدید الحن کلمه: میرحسین بی بصیرت بود یا خامنه ای؟

مهندس میر حسین موسوی شخصیتی است که در سخت ترین شرایط با تلاش بی وقفه وفداکاری واز خود گذشتگی یکی از زیباترین خاطره های تاریخی را برای ملت ایران به یادگار گذاشت. در شرایط جنگ تحمیلی بر خلاف پیشینه تاریخی مردم ایران یک تصویر روشن هویدا شده که در آن ظلم،فساد ودزدی در کمترین سطوح تاریخی خودش بوده و در عین حال با وجود همه عوامل محدود کننده، همدلی و همنوایی بین دولت و عامه مردم وبخصوص محرومان و مستضعفان در بهترین شرایط تاریخی خودش بود.

با وجود آنکه در کل دوره پس از کنار رفتن او بسیار افرادی بودند که انگیزه متفاوتی نیز در جهت تخریب او مطرح کنند حتی یک نکته تاریک هم در زندگی شخصی،سیاسی واقتصادی او پیدا نکردند.

اینکه در این دو دهه چیزی علیه او مطرح نشد، تجربه دو سال اخیر نشان می دهد مسئله مسئله خرد، ادب وشرافت مخالفین ایشان نبود بلکه معلوم شدکه همه جا را گشتند و به همه چیز متشبث شدند ولی چیزی پیدا نکردند ومعلوم شد در کوره شرایط متفاوت و سخت این ادم توفیق داشته است که در مکتب اسلام و بهره گیری از تمام تجاربی که در یکصد ساله گذشته فرازو نشیب هایی که می توانسته بیاموزد خودش را ساخته و مثل یک چهره منور و ذخیره ارزشمندی باقی بماند برای اینکه در روز مبادا به کار ملت ایران بیاید یک چنین واقعییت هایی بود که باعث شد چهره هایی مثل محمد نوری زاد شرط صداقت و شرافت را در این بداند که در نامه سرگشاده ای خطاب به رهبری نکاتی را در مورد آینده احمدی نژاد وکشور تذکر دهد. مضمون گفته محمد نوری زاد این است که میرحسین موسوی در عمل نشان داده است که مطیع اوامر اشخاص نیست و فقط مطیع اوامر خداوند است. بنابرین ظلم به چنین افرادی قطعا یاد آور ظلم هایی که به سلاله ایشان در طول تاریخ روا شده گرچه هنوز باید زمان بگذرد تا واقعیت های بیشتری آشکار شود تا مردم بدانند که در انتخاب موسوی وپایمردی که او پیشنهاد کرد اشتباه نکردند و تنها راه نجات ایران همین است که بر همان موازینی که پای فشرده و اکنون نیز سخت ترین شرایط را تحمل میکند اصرار ورزید.

اما حوادث دوسه ماهه اخیر جلوه هایی را ظاهر کرده است که به خوبی فعالیت جنبش سبز و موضع گیری های صادقانه و خالصانه مهندس موسوی را نشان می دهد.

اولین مسئله ای که موسوی به عنوان انگیزه برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرداحساس خطر برای کشور بود. کسیت که ذره ای شرافت داشته باشد و امروز واکنش های مردم منطقه را ببیند و به هوشیاری تاریخی و درک سیاسی و اجتماعی موسوی اعتراف نکند. آیا در میان گردانندگان امروز ایرانی با شرفی هست که رفتارهای اسماعیل هنیه و جنبش حماس را مشاهده کند و بتواند خوداری کند از آفرین گفتن به درایت و هوشمندی مهندس موسوی؟ چه کسی باید پاسخگوی این همه هزینه های گزاف برای جمهوری اسلامی باشد. سوال اینجاست که اگر بشار اسد با میلیلرد ها دلار پولی که از ایران گرفته از صحنه سیاسی سوریه غیب شود و به همسر و فرزندانش بپیوندد چه کسی پاسخگوی همه سرمایه گذاری هایی است که طی دهه های گذشته روی خانواده اسد شده است. اکنون که ایران سالانه میلیارد ها دلار به جیب آل صباح، آل خلیفه، آل سعود و آل نحیان می ریزد و اخیرا ترکیه نیز به این لیست اضافه شده ایا این جز بهایی است که ایران باید بابت سیاست خارجی بپردازد؟ همان هایی که بخش بزرگی از درامدهای خودشان را از طریق باج خوری و دلالی بابت شرایط تحریم اقتصاد ایران در یافت می کنند و یکی از همواپیما های ایران را توقیف می کنند وگزارش تشدید کننده تحریم به سازمان ملل متحد می دهند و همه عرب های خلیج فارس پس از سرمستی از بابت دلارهایی که از شرایط ایران به جیب می زنند و در شورای همکاری خلیج فارس دور هم جمع می شوند و تحقیر آمیز ترین عبارت ها را در مورد دولت و حکومت ایران به زبان می اورند وگستاخانه ترین تهدیدهامتوجه تمامیت ارضی ایران می کنند.

دومین مسئله در صحنه داخلی هم محور اصلی انگیزه مهندس موسوی مبارزه با دروغ وپرونده سازی برای ملت ایران و جلوگیری از تخریب اقتصاد ایران عنوان شده بود.

کار دروغ پردازی در این دولت به جایی رسیده است که از رئیس مجلس تا رئیس مرکز پژوهش های مجلس تا رئیس دیوان محاسبات کشور و سخنگوی قوه قضائیه و ائمه جمعه تا روزنامه ها ورسانه های طرفدار این دولت رابه فریاد و فغان کشانده. جالب ترین قسمت این ماجرا تمنای خود احمدی نژاد از جناح به اصطلاح اصول گرا در اولین نطق پس از حضور در هیات وزیران بود که عاجزانه از هم پیمانان اصول گرای خود تقاضا می کرداین همه دروغ به دولت و شخص او نسبت ندهند. وقتی ماجرای جن گیری ورمالی به قوه قضائیه کشیده شد و سایت های طرفدار دولت یکی پس از دیگری فیلتر و گاها محوشدند و اطرافیان احمدی نژاد در لیست دستگیری قرار گرفتند کم کم هراسی در میان همه کسانی که در سه سال گذشته با ظلم و جنایت و سرکوب وقساوت برای مظلوم ترین و شریف ترین وفداکار ترین فرزندان این اب وخاک پرونده سازی کرده بودند تهیه شد که خود کرده را تدبیر نیست و بدین ترتیب پیامی برای بقیه کسانی که در این ظلم و جنایت ها شریک بودند و هنوز نوبت آنها فرا نرسیده است که این مسئله ممکن است دیر یا زود داشته باشد اما سوخت و سوز نداشته باشد.

امروز حتی نا آگاه ترین و بی سوادترین حامیان این رویه ها نیز به خوبی می فهمند که پرونده سازی برای دیگران چه عواقبی دارد…

در باره تخریب اقتصاد ایران هم کیست که امروز پاسخ دهد آن همه جار وجنجال هایی که تحت عنوان سهام عدالت مطرح می شد چرا جای خود را به یک سکوت مرگبار داده است؟ چرا دیگر کسی سیب زمینی مجانی توزیع نمی کند؟ چرا حقوق بازنشستگان دیگر هیچ ارتباطی با نرخ تورم ندارد؟ چرا در لایحه بودجه برای حقوق بگیران دولت نرخ رشد منفی در نظر گرفته می شود؟ چه کسی باید سوال کند که پدیده سهام عدالت چه بر سر شرکت های دولتی آورده است؟ چه کسی پاسخگوی افزایش نزدیک به پنج میلیون نفر به تعداد فقرای در وضعیت اضطراری کشور طی سه ساله گذشته باید باشد؟ چرا باید در دوران نفت با قیمت بالای ۱۰۰ دلار نزدیک به پانزده میلیون نفر در کشور زیر خط فقر قرار داشته باشند؟‌ چرا باید فساد مالی گسترده بلایی بر سر کشور اورده باشد که میزان سرمایه گذاری دولت در زمینه های تولیدی به پایین ترین سطوح خود طی ۳۰ سال گذشته برسد ؟ چرا احمدی نژاد و همدستانش که ملتمسانه از همپالگی های اصولگرای خود می خواهد که دروغ کمتری به دولتش ببندند خود را ناگریز می بیند که ادعاهای ایجاد دونیم میلیون شغل کند ؟ چرا دیگر الان جشن ملی هسته ای نداریم و نوعی خفقان بر همه طرفداران دولت و دستگاه تبلیغاتی کشور در این زمینه سایه انداخته است؟ برایند آن همه گزاف گویی ها درباره پیشرفت علمی کشور چرا باید قهقرای اقتصاد و دست وپازدن در تورم ففقر وبیکاری باشد وحتی مدافعان افراطی دولت هم با گردن کج بگویند ما در حوزه اقتصاد حرفی برای گفتن نداریم؟

در این دوره شش ساله دولت بیش از ۵۰۰ میلیلرد دلار در امد نفتی داشته و حاصل آن افزایش فقر، فساد، تبعیض،تورم و بیکاری بوده است. آیا مبارزه با فساد وفقر و تبعیض فقط در دوره خاتمی باید نقش چماق را بازی می کرد و در دوران اصول گرایی واویلای فقر و فساد و تبعیض اشکال شرعی خود را از دست داده است؟

مهندس موسوی معتقد بود که معرکه گردان فرهنگ ایرانیان باید علم، عقل، ادب و اخلاق باشد نه مداح و رمال و جن گیر. شوری اش تا کجا باید رسیده باشد که سخنگوی قوه قضائیه با افتخار اعلام دستگیری رمال ها و جن گیر های اطراف دولت را بطور رسمی اعلام کند؟

آیا میرحسین موسوی بی بصیرت بود که سه سال پیش گفت: آمده ام تا عقلانیت را جایگزین دروغ ورمالی و کف بینی کنم یا آنهایی که در نماز جمعه ۲۹ خرداد افکاراحمدی نژاد را به خود نزدیکتر دانستند و به منتقدان دولت رمال ها، بی مهابا تاختند؟ میرحسین موسوی بی بصیرت بود یا آنهایی که امروز از تریبون های رسمی افتخار خود را دستگیری جن گیرها رمال ها و… می دانند؟ وقتی امروز اسدالله بادامچیان از نا اطمینانی اصول گرایان از تقلب در انتخابات آتی سخن به میان می آورد آیا ذره ای شرافت و صداقت در میان بازجویان و قاضیان و پرونده سازانی که فرزندان صادق این ملت را با ان همه شواهد و قرائنی که وجود داشت به جرم بر ملا کردن این تقلب خفت بار، آماج شکنجه، حبس، تجاوز و قتل قرار دادند، جوابی به پیشگاه ملت ایران می توانند ارائه کنند؟

آری مرور همه آنچه که به عنوان مشتی از خروار مطرح شد نشان می دهد که به راستی میرحسین موسوی به درستی احساس خطر کرده بود وریشه های اصلی فساد وتبعیض وتخریب را به درستی تشخیص داده بود واین چنین بود که تا اعماق روح و جان ملت نفوذ کرد.

این چنین است که همچنان که محمد نوری زاد در نامه های خود ذکر کرده بود مهندس میر حسین موسوی همچنان در دل ملت جا دارد و روز به روز بر محبت به او و حقانیت راه او افزوده می شود.

Monday, May 2, 2011

چرا میر حسین ما یک بر هم باز ضدّ ولایت فقیه و جمهوری اسلامی حرف نزد؟

با همهٔ احترامی که برا موسوی قائل هستم ولی‌ این سوال برام پیش اومده بود

چرا میر حسین ما یک بار هم بر ضدّ ولایت فقیه و جمهوری اسلامی حرف نزد؟

خبر کشته شدن بن لادن از دید من جای شک داره

خبر کشته شدن بن لادن از دید من جای شک داره، چرا تنها مدرک کشته شدن بن لادن را به دریا انداختند ؟ به نظر شما این کار برای آمریکا عجیب نیست؟ چرا عکسی‌ از جسدش منتشر نکردند ؟

چرا زنده دستگیر نشده، آیا کوماندوهای آمریکایی‌ انقدر درمانده شده بودند ؟ دستگیری صدام کجا مرگ بن لادن کجا ...

آموزش فیلترشکن

آموزش ساخت فیلترشکن:
برای ساختن فیلترشکن روش های مختلفی از جمله CGI و PHP هست که در اینجا به توضیح روش PHP که یکی از بهترین و سریعترین روشهای عبور از فیلتر هست می پردازم. اما برای ساخت فیلترشکن اختصاصی:

1- زمانی که نحوه آموزش ساخت فیلتر شکن رو می نوشتم و اینجا گذاشته بودم سایت های athost.net و ripway.com میزبان های خوبی برای PHP بودند. ولی به دلیل نصب تعداد زیادی فیلتر شکن بر روی سرورهای این شرکت ها امکان نصب فیلترشکن جدید در این سایت ها وجود ندارد. ببینید؛ شما باید از یک هاست که php را پشتیانی می کند فضا بگیرید. دقیقا مثل باز کردن ایمیل. مشکل اصلی پیدا کردن همین هاست هست که مجانی سرویس بده. من خودم به شخصه برای خودم یک سایت ثبت کردم (با هزینه 10000 تومان در سال یا کمتر هم میشه سایت ثبت کرد) با این روش سایتتون حتما از php پشتیبانی میکنه و شما هم تا آخر عمر می تونید از فیلترشکنی که روی سایتتون نصب می کنید استفاده کنید و هیچ وقت هم دست به دامن این و اون نشید. اما اگر می خواید اصلا پول ندید، و یه فیلترشکن کاملا مفتی داشته باشید، بهتون پیشنهاد می کنم که توی google.com عبارات زیر را جستجو کنید، شاید بتونین یه چیز به درد بخوری پیدا کنین:

Free+Web+Hosing+PHP+Support

من در اینجا روش ساخت فیلترشکن در athost.net رو آموزش می دم که در بقیه سایت های میزبان هم به جز تفاوت های خیلی جزیی، روش تقریبا به همین شکله! سیستم عضویت در این سایت مثل خیلی از سایت های دیگه با روش ثبت نام و تایید با ایمیل انجام می گیره که خیلی ساده است. می گید نه؟! ادامه متن رو بخونید...

2- برای شروع و باز کردن حساب باید به آدرس www.athost.net (یا آدرسی که خودتون پیدا میکنید) مراجعه کنید و برای فیلترشکن خود در کادر بالا یک آدرس انتخاب کنید. شکل (1) را ببینید:


شکل (1)

3- در صورتی که این نام را قبلا کسی انتخاب نکرده باشد، به صفحه بعدی منتقل می شوید که در آن باید اطلاعات شخصی خود را وارد کنید و برای خود username وpassword انتخاب کنید. (دقیقا مثل باز کردن ایمیل). شکل (2) را ببینید. اگر نامی که انتخاب کردید قبلا توسط شخص دیگری انتخاب شده باشد، باید آنقدر دوباره تلاش کنید تا یک نام غیر تکراری برای خود انتخاب کنید.
توجه کنید که در فرمی که پر می کنیدآدرس ایمیل خود را حتما درست بنویسید، چون عضویت شما (همانطور که خواهیم دید) تنها به وسیله ایمیل تایید می شود همچنین
فراموش نکنید تا دو قسمتی را که در پایین صفحه وجود دارد را علامت (تیک) بزنید تا بتوانید ادامه دهید.


شکل (2)

4- اگر مراحل را به درستی انجام داده باشید در صفحه بعد پیغام زیر را می بینید که به شما می گوید، برای تایید عضویت خود روی لینکی که به ایمیلتان فرستاده شده کلیک کنید تا عضویتتان نهایی شود. پس دقت کنید که آدرس ایمیل مال خودتان باشد.

توجه داشته باشید که ایمیلی که سایت athost.net می فرستد به احتمال زیاد در BULK MAIL یا SPAM ایمیلتان وارد می شود.
و این را بدانید که ایمیل ها ممکن است با یک روز تاخیر ارسال شوند، پس اگر بلافاصله ایمیلی ار athost نرسید نگران نباشید. فقط تا فردا صبر کنید. ایمیل خود من 24 ساعت بعد از ثبت نام رسید.

5- با فشردن continue به صفحه بعد هدایت می شوید که از شما کد تاییدی را می خواهد که به ایمیل شما ارسال شده. اگر شما روی لینکی که در ایمیل وجود دارد کلیک کرده باشید. این مرحله به طور خودکار حذف می شود. اگر نمی خواهید روی لینکی که در ایمیلتان هست کلیک کنید، باید به صورت دستی کدی که به ایمیلتان ارسال شده را در این مکان کپی کنید. پیشنهاد می کنم همان لینک را کلیک کنید و کلک این مرحله را بکنید. به هر حال چه دستی، چه با لینک باید ابتدا منتظر باشید تا ایمیل برایتان ارسال شود. شکل (3) را ببینید.


شکل (3)

پس از اینکه ایمیل ارسال شد و خود را به هر نحو (دستی یا لینکی) تایید کردید، به شما پیغام تبریکی می دهد و بلافاصله ایمیلی که حاوی اطلاعات مورد نیازتان است برایتان ارسال می شود. تبریک می گم.6- ساختن فیلترشکن علی رغم اسم دهن پر کنش خیلی ساده تر از اونیه که فکرش رو می کنید. برای ساخت فیلتر شکن ابتدا باید یک فایل zip شده را دانلود کنید و محتویات آن را داخل یک پوشه (folder) در کامپیوترتون بریزید. (Extract کنید) اینو دیگه باید بلد باشید. فایل رو می تونید از یکی از جاهای زیر بگیرید. همشون یکیه، یکیش رو بگیرید کافیه!

دریافت فایل (28 کیلوبایت) دریافت فایل (28 کیلوبایت) دریافت فایل (28 کیلوبایت)

7- این فایل zip شده را در کامپیوترتون extract کنید و محتویاتش رو (10 فایل) رو داخل یک فولدر بریزید. حالا باید این 10 فایل رو در فضایی که شما طبق مراحل قبل ثبت کردید upload کنیم. خیلی ساده س. دنبال کنید.

8- همانطوری که قبلا گفتم، بعد از این که حساب خود را به وسیله ایمیلی که برایتان ارسال شد تایید کردید، فضا دیگر اختیار شماست. حالا مثل موقعی که ایمیل خود را چک می کنید باید وارد حساب (account) خو شوید. برای اینکار به همان آدرس www.athost.net بروید و اینبار نام کاربری و کلمه عبور حسابی را که باز کرده اید در قسمت سمت راست وارد کنید.
دقت کنید که هنگام وارد کردن username خود حتما آن را به صورتی که در شکل نشان داده شده وارد کنید یعنیusername.athost.net شکل (4) را ببینید.


شکل (4)

9- بعد از وارد شدن به حساب خود، (باز هم مثل همان ایمیل)، یه سری اصلاعات راجع به حسابتون می بینید. مثل آدرس سایتتون، نام خودتون، مقدار فضایی که استفاده کردید و ... حال دکمه File Manager رو پیدا کنید و روی آن کلیک کنید. شکل (5) را ببینید.


شکل (5)

10- صفحه ای که روبروی شما باز خواهد شد شامل مکان هایی است که در سایت برای شما تعبیه شده. مطابق شکل (6) روی علامت فولدر کنار واژه public_html کلیک کنید. شکل (6) را ببینید.


شکل (6)

11- صفحه ای که روبروی شما باز خواهد شد. کلیه فایل ها و فولدر هایی که تا حالا upload کردید رو نشون میده. شما که انتظار ندارید تا الان (به جز صفحه اول پیش فرض) چیز دیگه ای اونجا باشه؟!؟ خب... حالا در بخش سمت راست قسمت create folder رو پیدا کنید و یک حرف یا یک کلمه دلخواه در آن جا وارد کنید و create folder رو بزنید تا فولدری برای شما با نام دلخواه ایجاد بشه.
دقت کنید که این کلمه یا حرف هم جزو آدرس فیلترشکنتون خواهد بود، پس زیاد بزرگ و سخت انتخابش نکنید. منf رو به عنوان مثال انتخاب کردم. شما هم همین کار رو بکنید. شکل (7) رو ببینید.


شکل (7)

11- اگر کارتون رو درست انجام داده باشید یک صفحه با پیغام زیر می بینید. که میگه فولدر درخواستی تون با موفقیت ایجاد شد. حالا دکمه Back رو بزنید تا بریم مرحله بعد!

13- خب حالا باید صفحه ای مثل شکل (8) رو ببینید. که در اون فولدر f هم در اون وجود داشته باشه. مطابق شکل (8) بر روی علامت فولدر کلیک کنید تا وارد فولدر بشید. داریم به مرحله آخر یعنی آپلود فایل ها نزدیک میشیم. ببینید شکل (8) را!!!


شکل (8)

14- وارد فولدر f که میشوید، تصویری مانند شکل (9) می بینید. حالا به مرحله آخر رسیده ایم. باید فایلهایی کهextract کرده بودید را آپلود کنید. روش کار خیلی ساده است. در همین شکل (9) به محل آپلود نگاه کنید. شما می توانید 5 فایل را همزمان آپلود کنید. پس در هر قسمت browse را بزنید و یکی فایلهای extarct شده را انتخاب کنید. چون 5 محل برای آپلود بیشتر ندارد. باید 10 فایل مورد نظر را در دو مرحله آپلود کنید. شکل (9) را ببینید.


شکل(9)

15- پس از انتخاب 5 فایل مورد نظر و آپلود آنها پیغامی روی صفحه ظاهر می شود که نشان از موفقیت آمیز بودن عملیات دارد. شکل (10) را ببینید.


شکل (10)

16- Back را بزنید و همین کار را برای 5 فایل باقی مانده نیز انجام دهید. در پایان باید هر 10 فایل آپلود شده باشند و باید بتوانید همه آنها را مانند شکل (11) در صفحه تان ببنید.


شکل (11)

17- خب تموم شد!!! شما فیلترشکن خودتون رو ساختید. حالا کافیه آدرس تون رو در نوار آدرس تایپ کنید و از فیلترشکن استفاده کنید. آدرستون باید به شکل زیر باشه:

http://[username].athost.net/[created folder]/index.php

که [username] نام کلمه کاربری شماست و [created folder] نام فولدری است که در طی مراحل با هم ایجاد کردیم. در مثال ما نام فولدر f بود.