Monday, May 2, 2011

آموزش فیلترشکن

آموزش ساخت فیلترشکن:
برای ساختن فیلترشکن روش های مختلفی از جمله CGI و PHP هست که در اینجا به توضیح روش PHP که یکی از بهترین و سریعترین روشهای عبور از فیلتر هست می پردازم. اما برای ساخت فیلترشکن اختصاصی:

1- زمانی که نحوه آموزش ساخت فیلتر شکن رو می نوشتم و اینجا گذاشته بودم سایت های athost.net و ripway.com میزبان های خوبی برای PHP بودند. ولی به دلیل نصب تعداد زیادی فیلتر شکن بر روی سرورهای این شرکت ها امکان نصب فیلترشکن جدید در این سایت ها وجود ندارد. ببینید؛ شما باید از یک هاست که php را پشتیانی می کند فضا بگیرید. دقیقا مثل باز کردن ایمیل. مشکل اصلی پیدا کردن همین هاست هست که مجانی سرویس بده. من خودم به شخصه برای خودم یک سایت ثبت کردم (با هزینه 10000 تومان در سال یا کمتر هم میشه سایت ثبت کرد) با این روش سایتتون حتما از php پشتیبانی میکنه و شما هم تا آخر عمر می تونید از فیلترشکنی که روی سایتتون نصب می کنید استفاده کنید و هیچ وقت هم دست به دامن این و اون نشید. اما اگر می خواید اصلا پول ندید، و یه فیلترشکن کاملا مفتی داشته باشید، بهتون پیشنهاد می کنم که توی google.com عبارات زیر را جستجو کنید، شاید بتونین یه چیز به درد بخوری پیدا کنین:

Free+Web+Hosing+PHP+Support

من در اینجا روش ساخت فیلترشکن در athost.net رو آموزش می دم که در بقیه سایت های میزبان هم به جز تفاوت های خیلی جزیی، روش تقریبا به همین شکله! سیستم عضویت در این سایت مثل خیلی از سایت های دیگه با روش ثبت نام و تایید با ایمیل انجام می گیره که خیلی ساده است. می گید نه؟! ادامه متن رو بخونید...

2- برای شروع و باز کردن حساب باید به آدرس www.athost.net (یا آدرسی که خودتون پیدا میکنید) مراجعه کنید و برای فیلترشکن خود در کادر بالا یک آدرس انتخاب کنید. شکل (1) را ببینید:


شکل (1)

3- در صورتی که این نام را قبلا کسی انتخاب نکرده باشد، به صفحه بعدی منتقل می شوید که در آن باید اطلاعات شخصی خود را وارد کنید و برای خود username وpassword انتخاب کنید. (دقیقا مثل باز کردن ایمیل). شکل (2) را ببینید. اگر نامی که انتخاب کردید قبلا توسط شخص دیگری انتخاب شده باشد، باید آنقدر دوباره تلاش کنید تا یک نام غیر تکراری برای خود انتخاب کنید.
توجه کنید که در فرمی که پر می کنیدآدرس ایمیل خود را حتما درست بنویسید، چون عضویت شما (همانطور که خواهیم دید) تنها به وسیله ایمیل تایید می شود همچنین
فراموش نکنید تا دو قسمتی را که در پایین صفحه وجود دارد را علامت (تیک) بزنید تا بتوانید ادامه دهید.


شکل (2)

4- اگر مراحل را به درستی انجام داده باشید در صفحه بعد پیغام زیر را می بینید که به شما می گوید، برای تایید عضویت خود روی لینکی که به ایمیلتان فرستاده شده کلیک کنید تا عضویتتان نهایی شود. پس دقت کنید که آدرس ایمیل مال خودتان باشد.

توجه داشته باشید که ایمیلی که سایت athost.net می فرستد به احتمال زیاد در BULK MAIL یا SPAM ایمیلتان وارد می شود.
و این را بدانید که ایمیل ها ممکن است با یک روز تاخیر ارسال شوند، پس اگر بلافاصله ایمیلی ار athost نرسید نگران نباشید. فقط تا فردا صبر کنید. ایمیل خود من 24 ساعت بعد از ثبت نام رسید.

5- با فشردن continue به صفحه بعد هدایت می شوید که از شما کد تاییدی را می خواهد که به ایمیل شما ارسال شده. اگر شما روی لینکی که در ایمیل وجود دارد کلیک کرده باشید. این مرحله به طور خودکار حذف می شود. اگر نمی خواهید روی لینکی که در ایمیلتان هست کلیک کنید، باید به صورت دستی کدی که به ایمیلتان ارسال شده را در این مکان کپی کنید. پیشنهاد می کنم همان لینک را کلیک کنید و کلک این مرحله را بکنید. به هر حال چه دستی، چه با لینک باید ابتدا منتظر باشید تا ایمیل برایتان ارسال شود. شکل (3) را ببینید.


شکل (3)

پس از اینکه ایمیل ارسال شد و خود را به هر نحو (دستی یا لینکی) تایید کردید، به شما پیغام تبریکی می دهد و بلافاصله ایمیلی که حاوی اطلاعات مورد نیازتان است برایتان ارسال می شود. تبریک می گم.6- ساختن فیلترشکن علی رغم اسم دهن پر کنش خیلی ساده تر از اونیه که فکرش رو می کنید. برای ساخت فیلتر شکن ابتدا باید یک فایل zip شده را دانلود کنید و محتویات آن را داخل یک پوشه (folder) در کامپیوترتون بریزید. (Extract کنید) اینو دیگه باید بلد باشید. فایل رو می تونید از یکی از جاهای زیر بگیرید. همشون یکیه، یکیش رو بگیرید کافیه!

دریافت فایل (28 کیلوبایت) دریافت فایل (28 کیلوبایت) دریافت فایل (28 کیلوبایت)

7- این فایل zip شده را در کامپیوترتون extract کنید و محتویاتش رو (10 فایل) رو داخل یک فولدر بریزید. حالا باید این 10 فایل رو در فضایی که شما طبق مراحل قبل ثبت کردید upload کنیم. خیلی ساده س. دنبال کنید.

8- همانطوری که قبلا گفتم، بعد از این که حساب خود را به وسیله ایمیلی که برایتان ارسال شد تایید کردید، فضا دیگر اختیار شماست. حالا مثل موقعی که ایمیل خود را چک می کنید باید وارد حساب (account) خو شوید. برای اینکار به همان آدرس www.athost.net بروید و اینبار نام کاربری و کلمه عبور حسابی را که باز کرده اید در قسمت سمت راست وارد کنید.
دقت کنید که هنگام وارد کردن username خود حتما آن را به صورتی که در شکل نشان داده شده وارد کنید یعنیusername.athost.net شکل (4) را ببینید.


شکل (4)

9- بعد از وارد شدن به حساب خود، (باز هم مثل همان ایمیل)، یه سری اصلاعات راجع به حسابتون می بینید. مثل آدرس سایتتون، نام خودتون، مقدار فضایی که استفاده کردید و ... حال دکمه File Manager رو پیدا کنید و روی آن کلیک کنید. شکل (5) را ببینید.


شکل (5)

10- صفحه ای که روبروی شما باز خواهد شد شامل مکان هایی است که در سایت برای شما تعبیه شده. مطابق شکل (6) روی علامت فولدر کنار واژه public_html کلیک کنید. شکل (6) را ببینید.


شکل (6)

11- صفحه ای که روبروی شما باز خواهد شد. کلیه فایل ها و فولدر هایی که تا حالا upload کردید رو نشون میده. شما که انتظار ندارید تا الان (به جز صفحه اول پیش فرض) چیز دیگه ای اونجا باشه؟!؟ خب... حالا در بخش سمت راست قسمت create folder رو پیدا کنید و یک حرف یا یک کلمه دلخواه در آن جا وارد کنید و create folder رو بزنید تا فولدری برای شما با نام دلخواه ایجاد بشه.
دقت کنید که این کلمه یا حرف هم جزو آدرس فیلترشکنتون خواهد بود، پس زیاد بزرگ و سخت انتخابش نکنید. منf رو به عنوان مثال انتخاب کردم. شما هم همین کار رو بکنید. شکل (7) رو ببینید.


شکل (7)

11- اگر کارتون رو درست انجام داده باشید یک صفحه با پیغام زیر می بینید. که میگه فولدر درخواستی تون با موفقیت ایجاد شد. حالا دکمه Back رو بزنید تا بریم مرحله بعد!

13- خب حالا باید صفحه ای مثل شکل (8) رو ببینید. که در اون فولدر f هم در اون وجود داشته باشه. مطابق شکل (8) بر روی علامت فولدر کلیک کنید تا وارد فولدر بشید. داریم به مرحله آخر یعنی آپلود فایل ها نزدیک میشیم. ببینید شکل (8) را!!!


شکل (8)

14- وارد فولدر f که میشوید، تصویری مانند شکل (9) می بینید. حالا به مرحله آخر رسیده ایم. باید فایلهایی کهextract کرده بودید را آپلود کنید. روش کار خیلی ساده است. در همین شکل (9) به محل آپلود نگاه کنید. شما می توانید 5 فایل را همزمان آپلود کنید. پس در هر قسمت browse را بزنید و یکی فایلهای extarct شده را انتخاب کنید. چون 5 محل برای آپلود بیشتر ندارد. باید 10 فایل مورد نظر را در دو مرحله آپلود کنید. شکل (9) را ببینید.


شکل(9)

15- پس از انتخاب 5 فایل مورد نظر و آپلود آنها پیغامی روی صفحه ظاهر می شود که نشان از موفقیت آمیز بودن عملیات دارد. شکل (10) را ببینید.


شکل (10)

16- Back را بزنید و همین کار را برای 5 فایل باقی مانده نیز انجام دهید. در پایان باید هر 10 فایل آپلود شده باشند و باید بتوانید همه آنها را مانند شکل (11) در صفحه تان ببنید.


شکل (11)

17- خب تموم شد!!! شما فیلترشکن خودتون رو ساختید. حالا کافیه آدرس تون رو در نوار آدرس تایپ کنید و از فیلترشکن استفاده کنید. آدرستون باید به شکل زیر باشه:

http://[username].athost.net/[created folder]/index.php

که [username] نام کلمه کاربری شماست و [created folder] نام فولدری است که در طی مراحل با هم ایجاد کردیم. در مثال ما نام فولدر f بود.

No comments: