Thursday, April 28, 2011

روسيه، چين و لبنان مانع از تصويب بيانيه عليه سوريه شدند

چین و روسیه حامیان دیکتاتوری باز هم زهر خود رو ریختند واین بار خیانت خود را علیه ملت سوریه نمایان کردند





----------------------------------------------

خبرگزاری فارس: شورای امنیت سازمان ملل در نشست شب گذشته خود با توجه به مخالفت روسیه، چین و لبنان با دخالت در امور داخلی سوریه، در تصویب بیانیه‌ای در محکومیت دولت سوریه ناکام ماند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، شورای امنیت سازمان ملل نتوانست بیانیه مربوط به محکومیت دولت سوریه را در مورد برخورد شدیداللحن با اعتراض کنندگان خیابانی تصویب کند. روسیه، چین و لبنان با دخالت بین المللی در امور داخلی سوریه مخالفت کردند.

البته این عدم توافق در سطح شورای امنیت مانع از آن نخواهد شد که اتحادیه اروپا به‏صورت یک‎جانبه تحریم‌هایی را علیه دولت سوریه اعمال کند.

مباحثات دوساعته شب گذشته بین اعضای شورای امنیت سازمان ملل نتوانست به یک موضع‌گیری واحد در خصوص اوضاع سوریه منجر شود. در نهایت شورای امنیت مانند هفته گذشته در مورد یمن، نتوانست بیانیه ویژه‌ای در مورد اوضاع سوریه صادر کند.

مبتکر اصلی برگزاری این نشست برخی کشورهای غربی بودند که درصدد محکومیت اقدامات دولت سوریه در سرکوب مخالفین در این کشور بودند. ولی روسیه، چین و لبنان -تنها کشور عرب عضو غیردائم شورای امنیت – با این اقدام مخالفت کردند.

“الکساندر پانکین ” معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در این نشست موضع کشورش را این‌گونه تشریح کرد: به عقیده مقامات مسکو اوضاع کنونی در سوریه، به‏رغم وخامت آن و درگیری‌ها بین نیرو‌های مخالف و نظامیان دولتی، تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی به‏شمار نمی‌رود و نیازی به دخالت بین المللی در امور داخلی این کشور نیست.

وی یادآور شد: نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که خشونت‌ها در سوریه جنبه یک‏جانبه نداشته و در برخی از شهرها حملاتی به پست‌های نگهبانی و مراکز نظامی صورت گرفته و نیروهای پلیس این کشور هم در درگیری‌ها کشته شده‌اند.

این دیپلمات بلندپایه روس تاکید کرد که آنچه برای امنیت منطقه تهدید واقعی است، دخالت خارجی در اوضاع داخلی سوریه، به‏ویژه جانبداری از یک طرف این مناقشه خواهد بود.


No comments: