Wednesday, April 6, 2011

ناموسی به نام بالاترین

اخیرا در بالاترین بد اخلاقی‌‌ها و اختلافاتی رو مشاهده کردم که وظیفه دیدم در قالب یک لینک بیان کنم، حال ممکن است مانند باقی‌ بد رفتریها بدون کوچکترین اهمیتی به مرداب لینکها فرستاده شود، ولی‌ این هشتار از باب وظیفه است.

در نظر‌های دوستان دعوا‌هایی‌ اخیرا شکل میگیرن همانند دعواهای ناموسی، بد اخلاقی‌‌هایی‌ شکل می‌گیرد گویی عده‌ای خودرا نماینده و حافظ حیثیت گروهی دیگر میدانند ، تعصب‌های بیمورد و خورد کردن نظرات و عقاید دیگران هرچند نظر و عقیده آنها اشتباه و باب میل ما نباشد نیاز نیست با بد اخلاقی‌ و بی‌ احترامی پاسخ داده شود، برای نمونه دوستی‌ امروز عضو بالاترین شده بود که زهرا رهنورد را پر افتخار‌ترین زن تاریخ ایران میدانست، بهتر نبود بجای منفی‌ باران کردن این عزیز و تحمیل عقاید خود سعی‌ در روشن کردن فضا برای این دوست تازه وارد میکردیم، ایراد کار او را توضیح میدادیم و دعوت به اصلاح لینک و توضیحات میکردیم (هرچند که نظر این کاربر خلاف قانون باشد یا نباشد)، آگاهی‌ بخشی و آموزش خیلی‌ مؤثر تر از مجازات و تخریب طرف است.

عده‌ای از دوستان که اعتبار بیشتری دارن هم مثل برادران فعال بسیجی‌ دور میگردند در خیابانهای لینکها که مشکلات قانونی کاربر هارو گزارش کنند، از یک علامت تعجب بیشتر تا انواع مشکلات دیگر که همه با آنها برخورد کردیم.

در بسیاری از نظرات دیده ایم عزیزان فکر میکنند نمایندهٔ سبزها یا سلطنت طلبها یا ... ، عزیزان شما یک نفرید و به اندازهٔ یک نفر حق نظر دادن دارید و این حقو به دیگران هم بدید که خودشونو سبز بدانند و هم نظر با شما نباشند

بعضی‌ از کاربران هم عادت کردن به پاشیدن بذر نفرت و تنفر، بجای این بد اخلاقی‌‌ها بیایید نظر خود را در قالب نقد بیان کنیم،

در آخر اینکه میشود از ایراد‌های کوچیکه همدیگه بگذریم و بیشتر بهم گوش کنیم

No comments: